– OBS ny lokal!!! – Välkommen på upptakt inför Miljövänliga Veckan 2019

söndag den 8 september kl 11-15:30

Vecka 40 är det dags för Miljövänliga Veckan. Kampanjtemat år 2018-2020 är Ta vara på det vi har. Vi gör det tillsammans genom att uppmärksamma överkonsumtionens baksidor, peppa till att laga, vårda och återbruka – ”Fixa grejen!” Vi vill också inspirera till delande – hyra, byta, låna.

Under upptakten går vi igenom kampanjhandledningen och diskuterar aktiviteter som vi är sugna på att göra.

Vi provar också på att göra bivaxdukar och ett prylbyte, ta med en tygbit, en bra pocketbok eller en fin stickling att byta med.

11:00 Välkommen och introduktion

11:15 Faktaföreläsning, vägar till hållbar konsumtion

11:45 Genomgång Kampanjmaterial

12:15 Lunch, vegetarisk

13:15 Pocket och sticklingbyte

13.30Vi gör bivaxdukar

14: 00 Vad vill vi göra lokalt? Gruppdiskussion

15:00 Sammanfattning och avslutning

15:30 Slut

Från Naturskyddsföreningens rikskansli medverkar Karin Kruse, Handla Miljövänligt

Plats: Biotopia,Vasaparken, på Vasagatan 4 i Uppsala. Närmaste busshållsplats är hpl Ekonomikum.

Drabanten AB-salen, Bangårdsgatan 13. Mittemot Centralstationen i Uppsala.

Mat: Vi bjuder på lunch (allting ekologiskt och vegetariskt). Allergier eller önskemål om specialkost meddelas i samband med anmälan.

Kostnad: Gratis för medlemmar. För övriga självkostnadspris för lunch och fika. Kontant betalning max 50 kr. Bli gärna medlem!

Anmälan och info:  kristina.keyzer@naturskyddsforeningen.se